Terug naar het overzicht

Studentenreisproduct koppelen?

  • Het koppelen van het studentenreisproduct aan mijn OV-chipkaart lukt niet.

    De mogelijke oorzaken dat het niet lukt, zijn:

    • Je gebruikt een (te) oude versie van je browser: een recentere versie van je browser downloaden kan het probleem oplossen.
    • Je kaart is al gekoppeld: heb je het studentenreisproduct tijdelijk stopgezet en heb je GEEN nieuwe OV-chipkaart? Dan is (opnieuw) koppelen niet nodig. Vraag via Mijn DUO je studentenreisproduct opnieuw aan.
    • Je hebt nog geen studentenreisproduct bij DUO aangevraagd: check via Mijn DUO of je het hebt aangevraagd.
    • Je hebt een aanvullingsverzoek per e-mail ontvangen en mogelijk niet gelezen: check voor de zekerheid (de spambox in) je e-mail voor een aanvullingsverzoek waarin staat aangegeven wat er ontbreekt in je eerdere koppelverzoek. De gewenste informatie kun je dan aanvullen via de koppeltool in de Mijn omgeving.
  • Mijn achternaam staat nog niet ingevuld bij ‘mijn gegevens’.

    Het is inderdaad mogelijk dat je achternaam nog niet ingevuld staat. Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben ontvangen.

    Heb jij via Mijn DUO je recht op het studentenreisproduct aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen.
    Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

  • Kan ik ook via papier het studentenreisproduct koppelen aan mijn OV-chipkaart?

    Wanneer het niet mogelijk is om online je studentenreisproduct met je persoonlijke OV-chipkaart te koppelen, kun je een papieren koppelformulier aanvragen. Vul dit in en stuur het met de gevraagde bijlagen naar ons terug.

  • Kan ik vanuit het buitenland via DigiD het studentenreisproduct aan mijn OV-chipkaart koppelen?

    Ja, je kan vanuit het buitenland koppelen. Let erop dat je vooraf jouw DigiD met sms-controle hebt aangevraagd, het is namelijk niet mogelijk dit buiten Nederland te doen. Hoe je dit kan aanvragen, is te vinden via DigiD.

  • Ik heb geen welkomstmail ontvangen. Hoe koppel ik het studentenreisproduct aan mijn OV-chipkaart?

    Je krijgt de welkomstmail automatisch toegestuurd als je studiefinanciering hebt aangevraagd. Je krijgt de mail binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, maar maximaal zes weken voor je recht op studiefinanciering ingaat.

    Heb je geen welkomstmail ontvangen binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld? En gaat je recht op studiefinanciering en het studentenreisproduct binnen nu en zes weken in? Ga dan naar onze koppelpagina en geef het nummer van je OV-chipkaart door om het studentenreisproduct te koppelen.

  • Wegens het ontbreken van mijn gegevens kan ik de Mijn omgeving niet gebruiken. Hoe kan dit?

    Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben ontvangen. Heb jij via Mijn DUO je recht op het studentenreisproduct aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen. Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

  • Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart al gekoppeld, maar heb nog geen studentenreisproduct. Wat moet ik doen?

    Heb je het studentenreisproduct aangevraagd bij DUO?

    Nee?
    Ga naar Mijn DUO en vraag het studentenreisproduct aan. Via post en e-mail word je op de hoogte gehouden van de voortgang.

    Ja?
    Als je aanvraag is goedgekeurd door DUO (en je hebt je persoonlijke OV-chipkaart gekoppeld), dan je kan in Mijn DUO zien vanaf wanneer je het studentenreisproduct kan ophalen bij een ophaalautomaat. Je kunt met het studentenreisproduct reizen vanaf de ingangsdatum. 

    NB Lukt het ophalen niet? Check dan Studentenreisproduct ophalen.