Ophalen bij een ophaalautomaat

Nadat je het studentenreisproduct succesvol hebt gekoppeld, moet je het alleen nog ophalen.

LET OP: Je kan in Mijn DUO zien vanaf wanneer je het studentenreisproduct kan ophalen bij een ophaalautomaat. 

Als het studentenreisproduct klaar staat om op te halen sturen we je ook nog een e-mail naar het emailadres die je hebt ingevuld in onze Mijn omgeving.

Let goed op wanneer de ingangsdatum is van jouw studentenreisproduct. Ook al staat het nu op de OV-chipkaart dat betekent niet dat het al ingegaan is.

Om dit duidelijker te maken volgen een aantal voorbeelden;

Voorbeeld 1

  • Heb je jouw studentenreisproduct op 1 februari aangevraagd en is jouw ingangsdatum 1 september? De ophaaldatum van het studentenreisproduct kan je terugvinden op Mijn DUO.
  • Wij sturen jou een e-mail zodra het studentenreisproduct klaarstaan op de automaat!
  • Je kan pas vanaf de ingangsdatum gratis reizen, dus vanaf 1 september.

Voorbeeld 2

  • Heb je jouw studentenreisproduct op 1 augustus aangevraagd en is jouw ingangsdatum 1 september? De ophaaldatum van het studentenreisproduct kan je terugvinden op Mijn DUO.
  • Wij sturen jou een e-mail zodra het studentenreisproduct klaarstaan op de automaat!
  • Je kan pas vanaf de ingangsdatum gratis reizen, dus vanaf 1 september.

 

Servicepuntzoeker

Je kan hierna het studentenreisproduct ophalen bij een ophaalautomaat (de gele automaten o.a. op stations, bij Albert Heijns en tabakszaken).
Ben je op zoek naar een ophaalpunt gebruik dan de servicepuntzoeker van OV-chipkaart.nl.

Via de servicepuntenzoeker vind je OV-chipkaart servicepunten in heel Nederland. Bijvoorbeeld waar je saldo kunt opladen, een anonieme kaart kunt kopen of een online bestelling op je kaart kunt zetten. Met de servicepuntenzoeker vind je een servicepunt bij jou in de buurt.

Studentenreisproduct opgehaald?